Pentru pacienți

Întreabați-vă dacă unitatea medicală este acreditată!

Data viitoare când veți avea nevoie de îngrijiri medicale, întrebați-vă: ”Este instituția acreditată?

Dacă răspunsul este da, este un semn clar că instituția este preocupată să ofere calitate și implicit siguranța pacienților. Este un semn că lucrează continuu pentru a-și îmbunătăți standardele și pentru a oferi îngrijire medicală de calitate.

Cum puteți afla acest lucru?

Puteți întreba personalul din unitatea sanitară sau consultă lista unităților acreditate pe site-ul https://anmcs.gov.ro. Potrivit legii 185/2017 acreditarea este o condiție obligatorie pentru unitățile sanitare care prestează servicii în relație cu sistemul public de asigurări de sănătate. Unitățile care vor să încheie contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate trebuie să treacă prin procesul de evaluare. Reprezentanții unităților sanitare care doresc să fie acreditate sunt preocupați de îmbunătățirea calității, de reducerea riscurilor și siguranța pacienților.

În procesul de acreditare, reprezentantul unității medicale (managerul de calitate) descoperă împreună cu evaluatorii trimiși de Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate ce fac bine, ce probleme există și ce s-ar putea îmbunătăți. Ulterior, pe baza acestei analize, ei vor acționa pentru a corecta eventualele erori și a putea oferi servicii de cea mai bună calitate.

În procesul de evaluare, opinia pacientului contează. Sunt completate chestionare de către pacienți cu întrebări legate de serviciile medicale oferite, de comunicarea cu medicii dar și de condițiile oferite de unitatea medicală. Procesul de evaluare poate și trebuie să devină un proces de îmbunătățire a serviciilor medicale oferite. Evaluarea nu se termină odată cu acordarea acreditării. Ulterior, ANMCS prin structurile sale va monitoriza unitățile medicale și va face recomandări.

Pe cine acredităm:

  • asistenţă medicală primară/medicină de familie (din 2017),
  • asistenţă medicală ambulatorie (din 2017),
  • asistenţă medicală spitalicească.

ÎNSEMNELE ACREDITARII PE SPITALE - ... mai multe

Categoria I Acreditat spitale

Categoria a II-a Acreditat cu recomandări 29 spitale

Categoria a III-a Acreditat cu rezerve 10 spitale

Categoria a IV-a Acreditat cu încredere redusă 7

Vezi lista spitalelor acreditate


Spitalele înscrise în procesul de acreditare în al II -lea ciclu de acreditare care nu au primit vizita de evaluare 455 spitale

Spitalele cărora nu le-a fost emis raportul de acreditare , deși au primit vizita de evaluare – 35 spitale

Spitalele pentru care procesul de acreditare a fost prelungit 88 spitale


 

Cum poți să te tratezi în străinătate?

Asigurații din România pot beneficia de tratament în clinicile medicale din alte țări ale Uniunii Europene. Una dintre modalitățile de a fi tratat în străinătate este în baza cardului european de asigurat, care se eliberează la cerere de la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparține persoana. În baza acestui card, care are o valabilitate de 6 luni, un asigurat român poate beneficia doar de tratament de urgență într-o altă țară a Uniunii Europene. Este important ca respectivul spital din străinătate să aibă contract cu Casa de Asigurări de Sănătate publică din țara respectivă.

O altă modalitate de a beneficia de tratament în străinătate este cea directă. Pacientul se adresează unui spital din altă țară europeană (de stat sau privat), iar la întoarcerea în România poate cere decontarea serviciilor medicale de care a beneficiat. Trebuie subliniat faptul că într-o astfel de situație, Casa de Asigurări de Sănătate decontează serviciile plătite de asigurat la valoarea din România. Ca urmare, pot apărea mari diferențe în cazul unui astfel de decont. De exemplu, o tomografie computerizată costă în Anglia 300 de euro, iar decontul, în țară va fi de doar 70 de euro. Fără aprobare prealabilă, pacientul nu poate beneficia de decont în cazul unui transplant de organe. De asemenea, nu se decontează operațiile estetice de înfrumusețare.

A treia modalitate de tratament în străinătate este atunci când pacientul cu aprobare prealabilă de la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparține. Dar această aprobare nu se acordă decât în anumite condiții: dacă în momentul respectiv, pacientul nu poate beneficia în țară de serviciul medical de care are nevoie. În acest caz, decontul poate fi apropiat de valoarea serviciilor din altă țară a Uniunii Europene.


msword – Confidenţialitatea informaţiilor

msword – Dreptul la sănătate prin informare!

msword – Drepturile asiguraților!

msword – Obligațiile asiguraților!

msword – Dreptul la îngrijiri medicale!

msword – Punctul Național de Contact pentru asistență medicală transfrontalieră

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate