Certificări

Acreditarea internațională a standardelor ANMCS pentru acreditarea spitalelor

International Society for Quality in Health Care (ISQua) este o organizație globală, în domeniul calității în sănătate, aflată în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății, rețeaua ISQua fiind extinsă la nivel mondial, cu membrii și contacte în peste 100 țări, de pe 5 continente.

ISQua este singura organizație externă care poate realiza, în baza unor standarde în domeniul sănătății, acreditarea externă independenta a organismelor de evaluare și acreditare.

Programul ISQua de Acreditare Internationala – IAP – are trei componente:

  • Acreditarea internațională a standardelor
  • Acreditarea internațională a organizației
  • Acreditarea internațională a programului de instruire a evaluatorilor

Principiile InternaționaIe ISQua pentru dezvoltarea de standarde pentru serviciile de sănătate si asistentă socială:

  1. Standardele sunt planificate, dezvoltate și evaluate printr-un process definit și riguros.
  2. Există un sistem care asigură evaluarea și măsurarea consistentantă și transparentă a realizărilor.
  3. Standardele evaluează capacitatea și eficiența organizațiilor de sănătate și asistență socială.
  4. Standardele includ măsuri de gestionare a riscurilor și de protecție a siguranței pacienților / utilizatorilor de servicii, a personalului și a vizitatorilor.
  5. Standardele se concentrează pe pacienți / utilizatori de servicii și reflectă continuitatea îngrijirii.
  6. Standardele impun furnizorilor de servicii să monitorizeze, să evalueze și să îmbunătățească în mod regulat calitatea serviciilor.

Principiile care stau la baza Standardelor ISQua pentru Organizațiile de Evaluare Externă:

  • – Standardele Internaționale ISQua pentru Evaluarea Externă a Organizatiilor au fost dezvoltate pentru evaluarea și acreditarea organizațiilor de evaluare externă (inclusiv acreditare, certificate și inspecție) care se concentrează pe următoarele domenii:
  • – Leadership prin planificare, conducere și management eficient.
  • – Performanța organizațională prin gestionarea proceselor și a rezultatelor și transparența procesului de luare a deciziilor.
  • – Îmbunătățirea continuă a calității bazată pe inovație, dovezi, cele mai bune practici și evaluare pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților.
  • – Valorificarea oamenilor prin selectarea, instruirea și evaluarea adecvată a personalului și menținerea unor relații bune.
  • – Siguranța prin oferirea unor medii de lucru sigure și prin respectarea cerințelor juridice.
  • – Servicii de calitate atât pentru clienții potențiali, cât și pentru clienții existenți.

Standardele ISQua pentru Organizațiile de evaluare externă se adresează conducerii, managementului operațional și managementului riscului, serviciilor de suport, managementului evaluatorilorși livrării serviciilor.

Sursa: ISQua Guidelines and Standards for External Evaluation Organisations

Standardele ANMCS, pentru evaluarea și acreditarea spitalelor, au fost evaluate de către ISQua, în cadrul Programului de Acreditare Internațională a Standardelor (IAP) și au primit acreditarea internatională ISQua, pentru o perioadă de 4 ani.

Cu aceasta ocazie ANMCS  a primit permisiunea de a folosi Logo-ul ISQua pentru acreditarea standardelor.

Certificatul ISQua de acreditare internațională a standardelor ANMCS , pentru evaluarea și acreditarea spitalelor, a fost emis în data de 27 martie 2018, hotărârea privind acreditarea fiind luată în cadrul sedinței ISQua Board Accreditation Committee.

Acreditarea internațională ISQua demonstrează că, Standardele ANMCS, pentru evaluarea si acreditarea spitalelor, îndeplinesc cerințele celor mai bune practici la nivel internațional

 

      

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate