Evaluarea spitalului pe înțelesul tuturor

GLOSAR DE TERMENI UTILIZAȚI ÎN CADRUL PROCESULUI DE EVALUARE ȘI ACREDITARE ...vezi glosar>>


Ce este evaluarea?

Evaluarea este procesul prin care o comisie de evaluatori independenţi, formați în mod special, validează conformitatea proceselor din unitatea sanitară cu cerințele standardelor.


Care sunt obiectivele evaluării?

Evaluatorii urmăresc să identifice:

  • – dacă modul în care conceptul de management al calității este înțeles și acceptat de șefii structurilor și de angajați;
  • – dacă preocuparea pentru calitate este efectivă, reală, sau este una formală exprimată prin completarea unor documente, fără ca în realitate să fie respectate;
  • – dacă procedurile și protocoalele sunt elaborate, în vederea rezolvării unor probleme identificate sau au fost elaborate formal, pentru a simula conformitatea cu cerințele din standarde;
  • – dacă există un sistem de autoevaluare a activității pentru a o îmbunătăți continuu;
  • – care sunt neconformitățile și să stabilească împreună cu conducerea unității sanitare un plan de conformare;

Care sunt etapele procesului de evaluare ?

Evaluarea are trei etape:

  • Etapa I – previzita, în care evaluatorii analizează documentele solicitate de ANMCS și transmise de către unitățile medicale în aplicația CaPeSaRo și solicită lămuriri conducerii, atunci când este cazul.
  • Etapa II – vizita, în care Comisia de evaluare se deplasează la sediul unității sanitare și pentru a valida datele pe baza cărora se stabilește conformitatea cu cerințele din standarde, urmărind obiectivele menționate anterior .
  • Etapa a III – post vizita, în care se realizează proiectul raportului de evaluare, se răspunde la eventualele obiecțiuni sau neclarități ridicate de conducerea unității și se întocmește raportul de evaluare, pe baza căruia se elaborează raportul de acreditare

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate