Acreditarea pe înțelesul tuturor

  • Ce este acreditarea?

Acreditarea este modalitatea prin care se demonstrează că o unitate medicală face eforturi să acorde îngrijiri medicale care să satisfacă așteptările pacienților, atât din punct de vedere al rezultatelor, cât și din punct de vedere al condițiilor în care se acordă.

Acest lucru se realizează de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) care verifică modul în care acordă serviciile medicale și evaluează în ce măsură acesta corespunde standardelor de acreditare.


  • La ce folosește acreditarea?

Acreditarea confirmă că o unitate medicală dispune de resursele și de competențele profesionale necesare pentru a acorda îngrijiri medicale în specialitățile pe care le are în structură. Confirmă că o unitate medical poate face ceea ce spune că face. Prin urmare, pacienții vor avea o mai mare încredere de a se adresa unei unități medicale acreditate decât unei unități neacreditate.

Acreditarea este un proces necesar atât pentru unitățile de stat, cât și pentru cele private, care vor să intre în relații contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.


  • Cum află pacientul că se adresează unei unități medicale acreditate?

Pacientul poate afla despre faptul că o unitate medicală este sau nu acreditată de pe site-ul ANMCS, de pe site-ul spitalului sau din Monitorul Oficial. De asemenea, vom propune partenerilor noștri interesați în promovarea calității serviciilor de sănătate, Ministerul Sănătății, CNAS, Colegiile profesionale, asociațiile de pacienți s.am.d. să publice pe site-urile lor aceste informații.


  • Ce poate primi în plus un pacient care merge să se trateze la o unitate acreditată?

Pacientul care se adresează unei unități sanitare acreditate va avea siguranța că va fi corect informat asupra problemelor lui de sănătate, asupra posibilităților respectivei unități de a i le trata și asupra asigurării continuității îngrijirii medicale până la rezolvare. Într-o unitate acreditată există condiţii pentru aplicarea cele mai bune practici în domeniu și pentru luarea tuturor măsurilor pentru a evita riscurile ca pacientul să sufere prejudicii de orice fel pe durata tratamentului aplicat în respectivul spital.


  • Cât timp este valabilă acreditarea?

5 ani


  • Ce se întâmplă în acest interval?

Pentru a sprijini unitățile sanitare să mențină și să optimizeze calitatea, ANMCS colaborează cu personalul din respectiva unitate acreditată în cadrul unui proces de monitorizare continuă a activității, stimulând astfel preocuparea profesioniștilor din unitățile medicale acreditate să fie consecvent în respectarea regulilor pe care ei însuși le-au stabilit pentru a satisface într-o cât mai mare măsură așteptările pacienților și pentru îmbunătățirea continuă a standardelor serviciilor oferite.


  • Ce se întâmplă cu un spital care nu obține acreditarea?

Spitalele care nu obțin acreditarea nu vor mai putea încheia contract cu Casa de Asigurări de Sănătate. Un spital care nu este acreditat poate funcționa fără relație contractuală cu sistemul public de asigurări.Dacă pacienții vor accepta să primească îngrijiri medicale într-o unitate medicală neacreditată și vor accepta să plătească pentru aceste servicii, unitatea va continua să funcționeze.


  • Când se încheie prima etapă a acreditării spitalelor?

Luna iunie 2016. După această data se începe un nou ciclu de acreditare a spitalelor utilizând ediția a doua a standardelor de acreditare. La această ediție se lucrează în prezent și va fi finalizată până la sfârșitul acestui an.


 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate